Hengelsportvereniging

Coevorden en omstreken

NK Feedervissen selectie

21 juni 2019

Een verslag van Gert Oost, lid van de Nederlandse selectie feedervissen.

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker even douchen en dan naar beneden . Hup, de koffie aan en dan het voer verder klaar maken. Gister had ik de auto al ingepakt en dan nu nog de laatste dingen en op naar Zwolle. Vandaag is het tijd voor het NK feederselectie, ik moet me melden bij OC het Anker, waar ook de loting is om 8 uur.

Daar aangekomen, eerst maar even een bakkie koffie. Tijdens de loting ik krijg no D1, dat is normaal kop plek, maar de vakken zitten hier tegen elkaar aan. Goed op de plek aangekomen en nu is het tijd de boel op te bouwen, de plekken uit te meten en dan wachten op het begin signaal.

Om 09:20 uur mogen we beginnen met voeren en om 09:30 uur het tweede signaal om te mogen bginnen met vissen. Ik voer op 3 plekken op 48m en op 27m. Hierbij begin ik te vissen onder de top en vang daar direct 2 mooie voorns en later nog een baarsje. Tijdens de wedstrijd probeer ik het ook op andere plekken maar het weer zit niet mee. Gigantische wind van rechts en veel regen, het is haast niet te doen. Dus ga ik ga weer kort vissen en vang weer 3 baarsje waarvan 1 mooiste.

Om 15.30 uur klinkt het eindsignaal, tijd op om te ruimen en dan wachten op de weegploeg. De beste woog 740 gram. De winnaar in mijn vak had 1130 gram en de 2de 1 kilo. Ik sta op de derde plek, nu wachten op de totale einduitslag . Maar ik ben positief en denk dat ik weer naar het NK feeder kan.

Deel deze pagina:

Lees ook...

• 11 dec 2016

Wedstrijddatums 2017

De wedstrijddatums van het competitievissen en het recreatievissen (55+)...

• 14 feb 2018

Jaarvergadering

De jaarvergadering 2017 is weer aanstaande. De vergadering zal...

• 06 jul 2017

Karper koppelwedstrijd

Wij zijn verheugd te melden dat de karper koppelwedstrijd...