Jaarvergadering

De voorzitter opent de vergadering en heet iedereen welkom.

Ook een bijzonder welkom voor de heren die beide competities mogelijk maken en de karper commissie controles verzorgen.

Ook een hartelijk welkom voor Roelof Schut die voor ons de social media bijhoudt

Er wordt een minuut stilte  in acht genomen om  en  leden die in het afgelopen

jaar zijn overleden te herdenken.

02. Mededelingen:

Er zijn geen mededelingen en / of toevoegingen voor de agenda.

03. Notulen vorige vergadering :

Deze werden goedgekeurd.

04. Jaarverslag secretaris:

Bijzonderheden daar uit zijn het contract voor  de kanovijver is getekend en in overleg met de Gemeente zullen we dit verder gaan uitwerken zodat er een veilige visplek voor de jeugd gecreëerd wordt.

N.a.v. Harken van de U werd uitgelegd hoe de subsidie aanvraag verloopt

05.  Jaarverslag penningmeester:

De Penningmeester gaf een duidelijk overzicht van de financiële situatie en het ledental die inmiddels is gestegen naar ongeveer 2200 leden en is stabiel te noemen.

We hebben een gezonde vereniging maar er moet ook voldoende reserve zijn voor diverse zaken die wat meer in de papieren lopen , een workshop en het uitharken van de U zijn zaken die samen goed zijn voor een kostenpost van ruim 10.000 Euro. 

Ondanks dat we graag wat meer onderhoud zouden willen plegen wordt dit vaak onmogelijk gemaakt door regelgeving en bezuinigingen.

Het contact met de Gemeente is bijzonder positief maar ook de gemeente is aan regels gebonden en bovendien moet er rekening gehouden worden met de faunawet.

We proberen de vergoedingen voor de competitie en karper wedstrijden in balans te houden maar het zou ook fijn zijn als er bv een roofvis commissie zou worden opgestart

06. Verslag kascontrole comm. :

De heren Hellendoorn en Schut hebben de boekhouding gecontroleerd en alles in orde bevonden.

De heren hebben met de complimenten voor de penningmeester getekend voor goedkeuring.

07. Benoeming kascontrole comm. :

De controle van 2025 zal  door de heren Hellendoorn en Schut  worden gedaan.

Reserve zijn  T. Kluitenberg en W.Drogt.

08.Vaststellen contributie en afdracht:

Gezien de gezonde situatie van de vereniging zijn er geen aanpassingen nodig.

09. Bestuurssamenstelling:

Johan Wachtmeester aftredend en herkiesbaar en stelt zich voor de komende bestuursperiode weer beschikbaar hetgeen met applaus werd aanvaard.

De voorzitter dankt Willem Drogt voor zijn inzet als bestuurslid gedurende de afgelopen 6 jaar en doet dat vergezeld gaan met een enveloppe.

 Willem blijft wel lid van de karper commissie.

Dimitri Stundebeek zal Willem opvolgen als bestuurslid..

10.Verslag wedstrijden en uitreiking Kampioensprijzen:

De 55plus competitie is wederom weer goed verlopen  mede door het feit dat iedereen een helpende hand uitsteekt wanneer dat nodig is.

De competitie is ook prima verlopen maar er zijn wel problemen met het aanvragen van de wedstrijden.

Er zijn diverse mails naar hsv net verzonden maar helaas nog zonder bevredigend resultaat.

Er zijn plannen om een gezamenlijke wedstrijd met Dalen te organiseren.

De karper koppel wedstrijden zijn ook succesvol , er is een over inschrijving dus wordt er geloot.

Ben geeft uitleg op welke manier dat gebeurt en dat er gekeken wordt of misschien een derde wedstrijd of een groter water opties zijn om meer deelnemers een kans te geven.

Ook zal de domeinnaam hsvtopcoevorden.nl  meer duidelijkheid gaan geven bij aanmelding aangezien er dan een automatische replay volgt

We zijn verheugd dat vandaag de nieuwe website operationeel is zodat uitslagen wen wedstrijden beter en sneller kunnen worden geplaatst.

Aansluitend werden alle winnaars werden gefeliciteerd en in de bloemetjes gezet.

11. Rondvraag:

Waarom is nachtvissen in de Gracht verboden en kan dat niet herzien worden:

De Gemeente is hierin bepalend en net als in vele andere Gemeentes is nachtvissen binnen de bebouwde kom verboden.

Hoe moet en zaken worden aangeleverd voor de nieuwe Website :

Arjan geeft uitleg dat Danielle en Webba nu buiten beeld zijn en dat we nu zaken doen met Sid Design.

Arjan zal binnenkort met de wedstrijdleiders contact opnemen hoe nu te handelen.

13. Sluiting:

Na iedereen bedankt te hebben voor de inbreng sluit de voorzitter om 22.15 uur de vergadering.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Inhoudsopgave